Fandom

Harry Potter

Nicholas de Mimsy-Toppington

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentar1 Share

Cleese-harry potter.jpg
Sir Nicholas de Mimsy-Toppington
Biografi
Kjønn

Mann

Hårfarge

Grå

Død

31. oktober, 1492

Titler

Sir

Alias
Tryllestav

Tryllestaven til Nicholas de Mimsy-Toppington

Arbeid

Husspøkelse i Griffing

Lojalitet
I filmene
"Jeg har ikke spist på nesten fem hundre år. Jeg behøver det selvsagt ikke heller, men en savner det jo. Forresten, jeg har visst ikke presentert meg? Sir Nicholas de Mimsy-Toppington, til tjeneste. Husspøkelse i Griffing-tårnet."
—Sir Nicholas hilser på førsteklassingene i Griffing i 1991.[src]

Sir Nicholas de Mimsy-Toppington (Bedre kjent som Nesten hodeløse Nikk), (Død 1492) er spøkelse i Griffing huset ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

DødenRediger

Jokum Finnimann: Hvordan går det ann å være nesten hodeløs?

Nesten hodeløse Nikk: Sånn!

-Jokum Finnimann møter Nesten hodeløse nikk for første gang, HP1

Da Nicholas var i 45 års alderen ble han nesten fullstendig halshøgt med en øks, men ettersom han ikke ble fullstendig halshøgd var det ikke nok til å delta i Den hodeløse jakten, en forening for de spøkelsen som var blitt halshøgd mens de enda levde på jorden. Den aller første gangen vi møter på Nikk er da han dukker opp av Griffing bordet i Harry Potter og De vises stein.

Da Sir Nicholas arrangerte sitt 500 dødsselskap i 1992 ble Harry Potter, Ronny Wiltersen og Hermine Grang invitert, selskapet fant sted i et av skolens fangehull.

1992Rediger

Da Mysteriekammeret ble gjenåpnet i 1992 var Sir Nicholas blant dem som ble forsteinet av Basilisken. På slutten av året ble han løs fra forsteinelsen.

1995Rediger

Da Hermine Grang lurte på om Valghatten noen ganger hadde kommet med advarsler før fortalte Nikk at Valghatten tidligere hadde advart skolen dersom det kom til å bli noe ille som hendte ett år, han sa faktisk at hatten så på det som en æressak. Da Harry siden var på vei til Ugleriet for å sende et brev til Sirius Svaart advarte Nikk ham mot å passere Bysten av Paracelsus, ettersom Poltergeist Gnav ventet der, og ville kaste bysten i hodet på den neste som passerte. Etter at Sirius Svaart Harrys gudfar døde gikk Harry for å spørre Nikk om Sirius kunne komme tilbake som spøkelse. Nikk svarte da at kun en trollmann som er redd for døden kan velge å bli et spøkelse.

1998Rediger

Da Harry lette etter Ravnklos spøkelse i mai 1998, spurte Harry Nikk om hvem det var. Hvorpå Nikk pekte henne ut for Harry.

OpptredenerRediger

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom
Galtvort hus:
Gryffindorcrest.jpg Hufflepuffcrest.jpg Ravenclawcrest.jpg Slytheirncrest.jpg
Navnet på grunnlegger: Gudrik Griffing · Helga Håsblås · Rasla Ravnklo · Salazar Smygard
Husstyrer: Minerva McSnurp · Pomona Stikling · Filius Pirrevimp · Horatsion Snilehorn
Hus spøkelse: Nesten Hodeløse Nikk · Den trinne munken · Den grå dame · Blodbaronen

Tilfeldig wiki