Fandom

Harry Potter

Norge

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Norge er et land som ligger nord i Europa, hvor hovedstaden er Oslo. Norge har også sitt eget Magidepartement, Det norske magidepartementet. Landet er best kjent for å ha deponert brevet Goodwin Kneen skrev til fetteren sin, Olaf. Norge har kun et rumpeldunklag som er Karasjok Kråkene.

Durmstrang er mest sansynligvis plassert langt nord i Norge, enten Svalbard eller Finnmark.

En gang etter å ha startet å arbeide i Magidepartementet for Internasjonalt magisk samarbeid i 1994, fikk Perry Wiltersen litt dragemøkk i skuffen sin, som han unnskylde seg for under enn middag ved Hiet, som å ha vært en "dash av gjødsel fra Norge" og "ingenting personlig". Fred Wiltersen har i sin hemmelighet gitt råd til Harry Potter at det var personlig, som han og tvillingbroren var de som hadde sendt det.

I filmen Harry Potter og Halvblodsprinsen sitter Horatsion SnilehornDen lekke heksekjel, hvor han her snakker i vei om at hans familie, når Snilehorn ennå var ung hadde en lang, hjemmelaget kjelke av norsk type.

Kjent fra NorgeRediger

Norberta.jpg

Norsk kamrygg, Norbert.

OpptredenerRediger

Referanser og notaterRediger

Eksterne lenkerRediger

Tilfeldig wiki