Fandom

Harry Potter

Nurmengaard

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer2 Share

Nurmengaard.jpg
Nurmengaard
Informasjon om stedet
Beliggenhet

Ukjent beliggenhet på Kontinentet

Beboere

Gellert Grindelwald (fange)

Opptredener

Nurmengaard var fengselet den svarte trollmannen Gellert Grindelwald fikk bygd til fiendene sine. For å øke sikkerheten rundt fengselet, er det høye festninger rundt fengselet, det er mulig at de også i Nurmengaard har sikkerhetsvakter lignende desperantene som Trollmannsfengselet Azkaban har. Det er uvisst hva slags magi som beskytter fengselet, men de har ihvertfall anti-eksiverings sikring (slik som på Galtvort). Etter at Albus Humlesnurr vant over Grindelwald i deres berømte duell i 1945, endte Grindelwald i en av fengselets celler. I 1998 drepte Fyrst Voldemort han fordi han ikke hadde Oldstaven som Voldemort var på jakt etter.

HistorieRediger

BygningRediger

Da den mørke trollmannen Gellert Grindelwald var på toppen av sin makt, fikk han beordnet noen til å bygge Nurmengaard slik at fengselet kunne brukes av fiendene hans. Grindelwalds slagord: "For alles beste" er inngravert over fengselets inngang. Etter at Grindelwald i en årrekke hadde terrorisert folk rundt omkring i verden, ble han i 1945 endelig overvunnet av sin største fiende, og tidligere venn, Albus Humlesnurr.

Fengsling av GrindelwaldRediger

Ironisk nok, ble Grindelwald sendt som fange til sitt eget fengsel, i toppcellen. Det er uvisst om det var andre fanger i fengselet mens Grindelwald var innsatt, men rundt hans død er det trolig at han var den eneste fangen i selve festningen.

Letingen etter oldstavenRediger

Da Fyrst Voldemort i 1998 var på utkikk etter Oldstaven, dro han til Nurmengaard. Etter at Voldemort hadde presset Grindelwald for informasjon om hvor tryllestaven befant seg, drepte Voldemort Grindelwald og flyktet fra festningen.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki