Fandom

Harry Potter

Nyheter

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

31. Juli

Bare snaue halvannen måned etter at Wizarding world of Harry Potter åpnet i Orlando har det nå kommet et rykte om at en park i India vil inneholde temaer fra Universal studios, som blant annet inkluderer Harry Potter. Parken skal etter alt å dømme ligne på andre store Universal parker i Los Angeles, Orlando, Fla og Japan. Ryktet sier at parken vil ha et mål på over 400 acres, noe som tilsvarer ca. 1600 dekar eller 160 hektar. Dette vil gjøre den til en av de største av sitt slag i verden.

I følge en av de involverte personene som har snakket om å etablere parken er diskusjonen ennå i startfasen, og han advarer derfor mot at planene kan bli avblåst.

Kilde: www.Mugglenet.com

16. Juli

Om to dager er det allerede en måned siden Wizarding world of Harry Potter åpnet i Orlando, ennå er det store køer:

  • Opp til 1 times vente tid på å komme inn i parken
  • 15 til 20 minutters ventetid for å komme inn i Honningslurp, Zonkos morobutikk og Tre sopelimer
  • 1 til 2 timers ventetid på å få kjøre "The Forbidden Journey"
  • 2 til 3 timers ventetid på å komme inn i Ollivanders tryllestavbutikk.

Nå har det også blitt offentliggjort at spesial utgavene av Harry Potter og Fangen fra Azkaban (film) og Harry Potter og Ildbegeret (film) skal komme ut for salg 19 oktober 2010 i USA. Begge utgavene vil komme med en del av en ny åtte delers dokumentar. Det er ennå ukjent når denne spesialutgaven kommer på norsk eller om den vil komme, isåfall kommer det informasjon ut her så fort det er klart!

Kilde: Mugglenet

10. Juli

Bare i løpet av de tre første ukene har attraksjonen "The forbidden journey" i Wizarding world of Harry Potter hatt en halv million besøkende.

Nylig kom det to klipp på ABC family kalt "On the run" og "Forest Run". "On the run" forklarer hvordan trioen rømmer, mens "Forest run" viser Harry, Ronny og Hermine jaget av Snatchers. I klippet tuller de tre om hvem som er best til å løpe. Se den her.

28. Juni Nå har traileren til den syvende Harry Potter filmen blitt offentlig gjort: http://harrypotter.warnerbros.com/harrypotterandthedeathlyhallows/ . Mye innblikk får vi ikke enda, men dette er bare en trailer. For Harry Potter og Halvblodsprinsen kom det jo flere, så vi får se om det dukker opp noen! På den offisielle siden står det også følgende: "Fullfør reisen i 3D i utvalgte kinoer", noe som altså betyr at Harry Potter og Dødstalismanene faktisk er den første og eneste av Harry Potter filmene i 3D.

Nå er også innspillingen av filmen nylig over, og Emma Watson har uttalt følgende: "Jeg føler at noen skal dø". Noe som er forståelig siden hun faktisk har vært skuespiller i Harry Potter filmene i ti år! Kilde: Dagbladet

26. Juni

Det har blitt offentliggjort at det er Rohan Gotobed som får rollen som den unge Sirius Svaart III i Harry Potter Dødstalismanene (film). Man regner med at det er fra den scenen hvor Severus Slur og Lilly Potter deler kupè med Sirius Svaart III og Jakob Potter at Gotobed vil ha sin rolle. Videre blir det Luke Newberry som for rollen som Teddy Remus Lupus i filmen.

24. Juni

I går kom det ut en ny Mugglecast, hvor man får høre om storåpningen av Wizarding world of Harry Potter og om selve parken. Hør den her: [1]

På Universal sine nettsteder har det nå kommet opp følgende informasjon:

"From August 22, 2010 through October 7, 2010, guests can take advantage of a special package that combines special savings on accommodations with theme park admission – and offers additional benefits."

Disse pakkene inkluderer fire dagers pass til parken, med tidlig inngang, en minnesrik inngangsbillett, frokost på Tre sopelimer m.m. Her kan du se fullstendig oversikt: http://www.universalorlando.com/Florida_Vacation_Packages/bf/harrypotter.aspx?ComponentId=13187&SourcePageId=13128#5

19. Juni

Over 5000 personer kom til åpningen av Harry Potter parken i Orlando 09:00 AM i går, mange hadde faktisk ventet i hele 8 timer for å komme inn i parken! Her ser man folkemengden: [2] og [3]. Det ble også laget et nytt intervju med Daniel Radcliffe og Rupert Grint fra parken, se det her: [4].

Ellers er det kommet et nytt mugglecast-klipp, som absolutt kan være verdt å få med seg hvor produsent David Heyman blir intervjuet og en rekke Dødstalismanene nyheter blir diskutert: [5]

Kilde: www.mugglenet.com

3. April

Nylig tok Ellen DeGeneres turen til Wizarding World of Harry Potter i Orlando, for å sjekke ut parken. Her er en videosnutt av hennes besøk i parken, hvor vi får se noen av butikkene, Galtvortsekspressen, en av attraksjonene (kanskje flight of the Hippogriff) og mye mer! Ta en titt her: [6].

Det har dessuten kommet et nytt bilde fra parken, denne gangen det første glimtet av Gygrids hytte. På vei til "The flight of the Hippogriff" vil man passere hytta. Se bildet her: [7]

26. Mars

Scenene som foregår i Gudriksdal i Harry Potter og Dødstalismanene skal ha blitt filmet for to måneder siden:

Selv om ingen av skuespillerne var presentert for filmingen i Lavenham, ble karakterene Harry Potter og Hermine Grang , vil de bli lagt til ved hjelp av data programmer. Dette betyr at fans faktisk vil se Warner Bros "blockbuster's" hovedpersoner fremtrer i Lavenham. Visstnok skal "The Guild hall" i Lavenham bli fremstilt som Potternes hus.

21. Mars

Det er mulig at Emma Thompson kommer til å returnere i rollen som Professor Rakel Rummelfiold i Harry Potter og Dødstalismanene, ihvertfall var hun på Harry Potter settet for litt siden i følge Clemence Poesy. Emma Thompson har tidligere hevdet at hun ikke vil komme tilbake til Harry Potter settet, hva som er sant vil tiden vise.

4. Mars

Nå har det blitt gitt ut ny informasjon om Harry Potter parken i Orlando hvor vi får vite litt nytt om parken. Karusellen "Flight of the hippogriff" vil inkludere at Gygrid lærer deg hvordan du skal nærme deg en hippogriff. Karusellen går gjennom gresskaråkeren og forbi Gygrids hytte. For å ta denne karusellen må en være 91,4 cm høy. En av de andre karusellene, "Harry Potter and the forbidden Journey", vil ta deg med på en reise igjennom Galtvorts klasserom og korridorer. Karusellen lar deg sveve over borgen. Du må være minimum 122cm høy for å ta den karusellen.

27. Februar

Det har nylig blitt holdt et intervju med Jason Isaacs (Lucifus Malfang) om Harry Potter og Dødstalismanene (film). Han har følgende å si om filmingen av det siste slaget: "De delte den siste boken inn i to filmer, og det var en fantastisk opplevelse fordi alle som enda lever er tilbake, og selv noen av de døde personene. Det er en lang sekvens hvor alle som er igjen står der når de gode troppene møter de onde."

I et CNN intervju for litt siden fikk Harry Potter fans sjansen til å stille spørsmål til Isaacs: http://www.cnn.com/video/?/video/showbiz/2010/02/24/ctw.connector.day.jason.isaacs.cnn

Takk til Mugglenet for informasjon!

24. Februar

Neste uke skal filmingen av scenene hvor Imelda Staunton (Venke Dolorosa Uffert er med i finne sted. Altså blir dette etter alt å dømme filmingen i Heksingating.

Dessuten har Helena Bonham Carter blitt intervjuet i forbindelse med hennes rolle som Bellatrix DeMons i Harry Potter og Dødstalismanene. Selv kaller Carter rollefiguren hennes som sadistisk og horribel. Dette er hva hun har å si:

"Jeg må gjøre de horrible tingene. Jeg drepte Sirius Svaart for noen år siden. I denne filmen dreper jeg Noldus og torturerer Hermine. Åh, og jeg vil late som om jeg er Hermine. Hermines forståelse av denne rollen får henne til å ligne så mye på meg. Så jeg måtte gjøre som Hermine for å late som om jeg var meg." (beklager dårlig oversetting)

Hentet fra Mugglenet.com

23. Februar

Det har blitt publisert et intervju med Ciaran Hinds som spiller rollen som Abriam Humlesnurr i Harry Potter og Dødstalismanene. Han har følgende å si om rollen sin: "Først og fremst er jeg der for å spille en lang scene hvor jeg forklarer barna - som ikke er barn lenger litt av historien om livet til Albus Humlesnurr som de ikke var helt oppdatert på. Imidlertid måtte jeg for et tidels sekund vifte med en stav som noen puttet i hånden min". Dersom du trykker på denne linken: [8] vil du få høre hele intervjuet. Informasjon fra Harry Potter starter på 5.20.

Det har dessuten blitt gitt informasjon fra Matthew Lewis om at han denne uken kommer til å delta i nattinnspillinger.

20. Februar

Nå har det blitt publisert en liste over Hollywoods mest onde skuespillere. Med "Ond" menes naturligvis at skuespillerne spiller en ond rolle på en utrolig bra måte. Tre skuespillere fra Harry Potter serien har blitt tatt med: Alan Rickman (Severus Slur), Gary Oldman (Sirius Svaart) og Jason Isaacs (Lucifus Malfang).

Det har dessuten blitt gitt ut informasjon om at Harry Potter og Dødstalismanene (Videospill) vil bli komme på markedet i 3.kvartal i år. I følge James Phelps er spillet imponerende.

Informasjonen er hentet fra: www.mugglenet.com

26. Januar

Det går i følge Muggle.com rykter om at Harry Potter og Dødstalismanene film, vil bli i 3D. Warner bros skal visst nok ha gjort flere tester med 3D og kommet til konklusjonen. Man regner med at det vil koste ca. 5 millioner amerikanske pund å omgjøre hver film til 3D. Vi får vente og se om vi hører mer!

18. Desember

Etter all sannsynlighet vil Oliver Phelps og hans bror, James Phelps overvære åpningen av Wizarding world parken i Orlando. Dette kom frem etter at Oliver Phelps gjennom twitter profilen sin, fortalte dette til en fans: http://twitter.com/OliverPhelps/statuses/6795777685.

Tidligere har det også kommet frem at Bonnie Wright og Tom Felton blir og se på åpningen av parken. Dette kan bli som at skuespillerne dukker opp på film premièrene.

Kilde: http://mugglenet.com

5. Desember

På en nylig kåring av tiårets beste, har Harry Potter fått hele tre plasseringer, på listen over tiårets beste bøker finner vi Harry Potter og Ildbegeret på en 8.ende plass. På plassen "årets underholder" havner Harry Potter serien på en strålende 1.plass. Mens J.K Rowling er å finne på listen "Underholder i tiåret 2000".

Kilde: http://mugglenet.com/

  • 28.November

I et intervju med Ian Kelly kommer det frem at han vil bli å se som Herr Grang i Harry Potter og Dødstalismanene, i intervjuet snakker han også om sin tid på scenen. Det har også blitt filmet fra Yorkshire Dalene i forbindelse med Harry Potter og Dødstalismanene. Man vet enda ikke hva dette klippet kommer til å bli brukt til, muligens Harry, Ronny og Hermines vei til Familien Lunekjær?

Takk til www.mugglenet.com for informasjon!

  • 19.November

Imelda Staunton som spilte rollen som Venke Dolorosa Uffert i Harry Potter og Føniksordenen har sagt at hun muligens vil returnere til Harry Potter - settet. Kanskje blir hun å se i Harry Potter og Dødstalismanene?

  • 14.November

Et nytt klipp som kommer på spesialutgaven av "Harry Potter og De vises stein" har nå blitt publisert på denne siden. Klippet viser Chris Columbus når han jobber med skuespillerne Daniel Radcliffe og Sean Biggerstaff i scenen hvor Harry lærer reglene for rumpeldunk av Oliver Quist. Tidligere ble det også publisert klipp av intervjuer med Chris Colombus, Emma Watson og Rupert Grint om rollene til Hermine Grang og Ronny Wiltersen. Dessuten er det et klipp av en av de slettede scenene i Harry Potter og Mysteriekammeret (Film).

  • 7.November

På den offisielle Harry Potter siden: http://www.harrypotter.warnebros.com har det nå kommet informasjon om Harry Potter og Halvblodsprinsen (film). Her kan man blant annet lese at det vil komme en eksklusiv smakebit på Harry Potter og Dødstalismanene (film)! Dessuten vil det være endel spesialeffekter med skuespillerne fra Harry Potter og Halvblodsprinsen (film). Som kjent kommer filmen onsdag 18.november!

  • 31.Oktober:

Etter ryktene å bedømme vil ikke den første delen av Harry Potter og Dødstalismanene bli toppselgeren neste år, det vil sannsynligvis filmen: Iron Man 2 bli toppselger neste år. Grunnen til dette er sannsynligvis todelingen av filmen, at vi må vente i litt over et halvt år...

Takk til Mugglenet!

  • 17.Oktober:

Det har nå blitt klart at det er Rade Serbezia som skal spille rollen som Gregorovitch i Harry Potter og Dødstalismanene (film). Etter alt å dømme begynner filmingen av rollen neste måned.

Jeg vil også benytte anledningen til å si at rollefiguren Professor Filius Pirrevimp har bursdag i dag. Gratulerer med dagen!

Takk til Mugglenet!

  • 16.Oktober:

På lista over de hundre mest sexye filmstjernene (hvor av 50 er kvinner og 50 er menn) finner man flere av Potter-stjernene. På en imponerende 3.plass på kvinnenes side finner man Emma Watson. På 37.plass på herrenes side finner vi Daniel Radcliffe, ikke uventet finner vi Robert Pattinson på en 2.plass, Alan Rickman på en 8.plass, Helena Bonham (Bellatrix DeMons) på en 9.plass og Jason Issacs på en 24.plass.

Som vanlig er info hentet fra Mugglenet.com!

  • 19.September:

I anledning Hermine Grangs 30 års dag, har WB shop satt 30 % rabatt på samtlige av Harry Potter varene denne helgen, og det er vel ikke dårlig? Når det gjelder Harry Potter og Halvblodsprinsen (Film) vil den etter alt å dømme komme ut rundt 18.November, det er ihvertfall relanseringsdatoen i Australia. Men dette er noe usikkert,ettersom relanseringsdatoen i Storbritannia er satt til den 8.Desember.

Takk til Mugglenet for informasjon!

  • 11.September:

Det har tidligere stått at det skal være spesialmateriale inkludert i den nye dvd boksen Harry Potter og Halvblodsprinsen. En av spesialmaterialen vil være "A year in the life", som handler om J.K Rowling mens hun skriver de siste kapitlene av Harry Potter og Dødstalismanene.

Takk til Mugglenet.com for nyttig informasjon.

  • 5.September:
Hbpdvd1.jpg

Man antar at den engelske versjonen blir seende slik ut

I følge J.K Rowlings venn Ian Rankin holder J.K Rowling for tiden på med et leksikon om Harry Potter serien, han nevnte også at han så at hun har tegnet opp familietrær. Tiltross for dette er han ikke sikker på om leksikonet er ment kun for hennes egen underholdning eller ikke.

  • 3. September:

Har du lyst til å se hvordan Humlesnurrs arm ble animert, eller hvordan de klarte å animere fra en stol til Snilehorn? Du kan også se en rekke andre animasjoner fra HP6. Da burde du ta deg en titt på denne siden: http://www.rsp.com.au/portfolio/flv/hp6Flv.htm. Nok en gang er det www.mugglenet.com som informasjonen er hentet fra.

  • 23. August: Offentliggjøringen av hvordan coveret til Harry Potter og Halvblodsprinsen (film) er like rundt hjørnet. Nå går det i midlertidig rykter om at coveret blir en dobbel disk med spesialmateriale på den ene disken.

Takk www.mugglenet.com for informasjon!

  • 14. August: It-kriminelle lokker med billetter til Harry Potter og Halvblodsprinsen, om du mottar en slik epost må du slette den med en gang! I vedlegget finner du nemlig en trojaner som kan ødelegge pcen din... Artikkelen finner du her: [9]
  • 15. Mai 2009: Det er klart at Jamie Waylett kan risikere opp til 14 dagers fengsel for hans oppbevaring av cannabis. Man regner derfor med at Waylett ikke får blitt med i den siste Harry Potter filmen.
  • 7. Mai 2009: Jamie Waylett,bedre kjent som Vincent Krabbe i Harry Potter filmene ble stoppet fordi han kjørte rundt med fire cannabis poser i bilen.
  • 6. Mars 2009: Igjen har det kommet en ny trailer til Harry Potter og Halvblodsprinsen, se den her: [11]
  • 27. Februar 2009: Premierene for den siste Harry Potter filmen er nå klar, filmen skal som kjent deles i to deler, hvor den første får premiere 19.November 2010, mens den andre får premiere 15.Juli 2011.

Tilfeldig wiki