Fandom

Harry Potter

Orion Svaart

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Orion Svaart.png
Orion Svaart
Biografi
Kjønn

Mann

Født

1929

Død

1979 (50 år)

Familie

Arcturus Svaart (far)

Melania Maltmann (mor)

Lucretia Svaart (søster) †

Walburga Svaart (kone/andre søster) †

Sirius Svaart(sønn) †

Sirius Svaart II (bestefar) †

Hesper Gamp (norsk ukjent) (bestemor) †

Pollux Svaart (svigerfar/fetter)

Irma Krabbe (svigermor)

Ignatius Prunk (svoger)

Alfar Svaart (svigerfar/andre fetter)

Bellatrix DeMons (niese) †

Narsissa Malfang (niese)

Andromeda Dult (niese) †

Regulus Arcturus Svaart (onkel)

Familien svaart

Blod Status

Fullblods

Titler

Gift

Lojalitet

Familen Svaart

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Smygard

I filmene
Orion Svaart (1929 - 1979) var en fullblods trollmann og den eldste sønnen av Arcturus Svaart III og Melania Maltmann. Han giftet seg med Walburga Svaart, og paret fikk to sønner: Sirius Svaart og Regulus Svaart.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Orion ble født av Arcturus Svart III og hans kone, Melania Maltmann, i 1929. Han gikk på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom og ble sortert inn i Smygard huset, som de fleste medlemmer av familien Svaart. På et tidspunkt, giftet han seg med Walburga Svaart, og de ​​to levde på det tradisjonelle familiehjemmet i Grimolds plass 12 i London i England. Orion var ansvarlig for å beskytte huset med så mye magisk forsvar som han kunne. 

FamilielivRediger

Orion og hans kone, som mange medlemmer av Svaart-familien, trodde sterkt på blodets renslighet. De fornektet deres eldste sønn Sirius Når han var open til ulike syn, som førte til at Sirius rømte hjemme fra i en alder av seksten og flyttet inn med Potter-familien og Walburga brant hans navn og bilde på familiens familietre. Når han var seksten år gammel. 

Orion og Walburga favoriserte deres yngste sønn, Regulus, da han ble en dødseter. Selv var de ikke medlemmer av dødseterene selv, men de var enige med Fyrst Voldemorts verdier og mål. Imidletidlig i følge Sirius, de ble forferdet da de fant ut hvor langt Voldemort var villig til å gå for å oppnå hans mål; dette kan ha vært årsaken bak Orion styrket hans magiske forsvar for hans hjem før den første trollmannskrigen.

Tilfeldig wiki