Fandom

Harry Potter

Padma Patil

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer3 Share

Pata.png
Padma Patil
Biografi
Kjønn

Kvinne

Øyenfarge

Mørke brune

Hårfarge

Sort

Født

1979 eller 1980

Familie
Blod Status

Halvblods eller Fullblods[1]

Titler

Prefekt

Tryllestav

Ukjent

Hambuse

En stor slange [2]

Lojalitet
Bak kulissene
Første opptreden

Harry Potter og Fangen fra Azkaban

Padma Patil er navnet på en heks som ble født i 1979 eller 1980. Padma har en tvillingsøster, Parvati. Padma var elev i huset Ravnklo ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom fra 1991 - 1998. I sitt femte år ved Galtvort ble Padma prefekt, og ble også med i Humlesnurr-legionen. Hun kjempet i Slaget om Galtvort i 1998.

BiografiRediger

Padma Patil ble født et sted i løpet av 1970 eller 1980, hun har en tvillingsøster ved navn Parvati. Det er trolig at jentene ble oppdratt i en trollmannsfamilie, fordi foreldrene tok dem ut av skolen da de fikk høre om dødsfallet til Albus Humlesnurr.

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldomRediger

De første åreneRediger

Padma ble i likhet med sin søster tatt opp som elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i 1991. Under valgsermonien ble Padma sortert til Ravnklo, mens Parvati havnet i Griffing. I Ravnklo delte Padma sovesal med Amanda Brunkeberg, Su Li, Morag McDonald og Lisa Tørpin.

Fjerde klasseRediger

Da Padma gikk i sitt fjerde år ved Galtvort ble Tretrollmannsturneringen avholdt, i den forbindelse ble det også arrangert et juleball. Ronny Wiltersen inviterte Padma til juleballet etter at Parvati hadde anbefalt henne for Ronny. Padma var imidlertid ikke fornøyd da Ronny ignorerte henne til fordel for å holde Hermine Grang og Viktor Krumm under oppsikt. Ettersom Harry heller ikke viste noen større interesse for sin partner, Parvati fant tvillingene seg noen gutter fra Beauxbatons som de danset med.

Femte klasseRediger

I femte klasse ble Padma i likhet med Antonius Goldstein Prefekt for Ravnklo huset. I Padmas femte år ved skolen, var skolen under tilsyn av Venke Dolorosa Uffert, som opptrådde både som professor i Forsvar mot svartekunster og Storinkvistor. Padma og Parvati ble forskrekket over hvordan Uffert behandlet Rakel Rummelfiold. For å gjør opprør mot Uffert meldte Padma seg derfor inn i Humlesnurr-legionen, og undertegnet på et pergament at hun ikke ville røpe gruppen og dens virkning. Padma deltok på flere av HL-møtene og fikk lære å kaste flere forskjellige formler, som f.eks. en Skytsverge [3]. Etter at Padma ble medlem av Humlesnurr-legionen viste hun at hun kunne delta i opprør som blant annet inkluderte å sabortere Ufferts høytalere på Galtvort[4].

Sjette klasseRediger

Etter at det var klart at Voldemort hadde kommet tilbake, var Patiltvillingenes foreldre svært usikre på om de ønsket å sende tvillingene tilbake til Galtvort. Imidlertid returnerte tvillingene til skolen. Det året ble Galtvort angrepet av Dødsetere, og Humlesnurr-legionen ble gjenopprettet. Ettersom verken Padma eller Parvati var med å kjempet i Slaget ved Astronomitårnet kan det hende at de ikke lenger hadde myntene som HL tidligere brukte til å kommunisere med.

Etter at Patiltvillingenes foreldre hadde mottatt meldingen om kampene på Galtvort og om rektor Albus Humlesnurrs påfølgende død, bestemte de seg for å hente tvillingene hjem [5].

Syvende klasseRediger

Da Padma returnerte til sitt siste år ved Galtvort, var det til en mørkere atmosfære enn det hadde vært der tidligere. I Padmas syvende år ved Galtvort var nemlig Galtvort under kontrollen til Voldemort og hans Dødsetere med Severus Slur som rektor og Argel og Alekto Misfall som professorer i henholdsvis Svartekunster og Gompologi. I denne perioden ble straffene hardere, Misfallene brukte torturering dersom noen personer forsøkte å gå i mot det de ønsket. Elevene ble tvunget til å lære mørk magi istedenfor hvordan man kunne forsvare seg mot den slags magi. Verken Padma eller Parvati likte metodene til de nye styrerne av Galtvort, og ble derfor medlem av den gjenopprettede Humlesnurr-legionen, som stod i mot alt dødseterne foretok seg ved Galtvort. Når foreldrene fikk vite hva som skjedde på Galtvort hadde de ikke mulighet til å hente døtrene, fordi det var obligatorisk for alle Fullblods personer i Galtvort alder å være elev ved skolen.

I mai, 1998 returnerte Harry Potter, Hermine Grang og Ronny Wiltersen til Galtvort etter at trioen hadde hatt et år hvor de lette etter malacruxer. Målet til trioen var å få ødelagt den siste malacruxen som befant seg på Galtvort. Etter at Harry returnerte, ble Humlesnurr-legionen sterkere enn noensinne. Fordi Harry hadde returnert, kom også dødseterne og Voldemort til Galtvort for å lete etter Harry. Da Voldemort ba om at de overleverte Harry og at det ikke ville bli noe kamp dersom de gjorde det, nektet nesten alle elever og lærere ved skolen å overlevere ham. Padma var med å kjempe i Slaget om Galtvort, og kjempet på linje med Tommy Ding og tvillingsøsteren, Parvati [6].

Etter at kampen hadde pågått en stund, ble det en pause i kampen og Harry måtte møte Voldemort ansikt til ansikt i Den forbudte skogen. Etter at Harry hadde beseiret Voldemort, kikket han rundt seg på de som var blitt drept i kampen, verken Padma eller Parvati var blant de som ble nevnt, så sannsynligvis overlevde begge tvillingene Den andre trollmannskrigen. Det er uvisst hva som skjedde i ettertid for tvillingene.

OpptredenerRediger

ReferanserRediger

  1. Padma var en av flere medlemmer i Humlesnurr-legionen som gjemte seg i Nødvendeligrommet i 1998, noe som betyr at hun hadde fullt undervisning ved Galtvort det året. Dersom Padma hadde vært Gompefødt kunne hun ikke vært elev ved Galtvort ettersom det under Voldemorts regime kun var Fullblods og Halvblods personer som fikk komme til Galtvort
  2. Lego Harry Potter: År 1-4
  3. Harry Potter og Føniksordenen
  4. Harry Potter og Føniksordenen (video spill)
  5. Harry Potter og Halvblodsprinsen
  6. Harry Potter og Dødstalismanene

Humlesnurr-legionen
Grunnleggere
Harry Potter · Hermine Grang · Ronny Wiltersen
Ledere
Harry Potter · Nilus Langballe · Lulla Lunekjær ·
Griffinger
Lavendel Bruun · Katti Bull · Tommy Ding · Jokum Finnimann · Dilton Fromm · Frodrik Fromm · Angelina Johnson · Parvati Patil · Alliken Spunt · Laffen Styx · Nigel Wespurt · Frank Wiltersen · Fred Wiltersen
Håsblåsinger
Hanna Abom · Susanne Beining · Julius Finkenfjær · Ernst Maltmann · Sakarias Smutt · Uidentifisert Håsblåsjente
Ravnkloinger
Tom Blom · Cho Chang · Mikkel Kroken · Marietta Eggelkam (forrådte HL) · Antonius Goldstein · Padma Patil
Medlemmer med ukjent hus
Luca Caruso · Alice Tolipan

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom
Topptillitsmenn og kvinner
Albus Humlesnurr · Tom Dredolo Venster · Jakob Potter · Lilly Eving · Rulle Wiltersen · Perry Wiltersen
Prefekter
Hanna Abom · Fredrik Djervell · Antonius Goldstein · Albus Humlesnurr · Pernille Klarvang · Remus Lupus · Draco Malfang · Lucifus Malfang · Ernst Maltmann · Petrea Parkasen · Padma Patil · Uidentifisert Griffing prefekt (I) · Uidentifisert Griffing prefekt (II) · Uidentifisert Ravnklo prefekt · · Uidentifisert Smygard prefekt (I) · Uidentifisert Smygard prefekt (II) · Uidentifisert Smygard prefekt (III) · Tom Dredolo Venster · Kalle Wiltersen · Perry Wiltersen · Ronny Wiltersen · Rulle Wiltersen

Tilfeldig wiki