Fandom

Harry Potter

Parsifal Humlesnurr

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Parsifal Humlesnurr (død 1890) var en Fullblods trollmann, mannen til Kendra Humlesnurr og faren til Albus,
Parsifal Humlesnurr.png

Parsifal Humlesnurr

Abriam og Ariana Humlesnurr.

BiografiRediger

Da Parsifals yngste barn, datteren Ariana ble angrepet av Gompefødte, grep Parsifal inn med magi. Pga. dette ble han dømt i Heksingating og sendt til Trollmannsfengselet Azkaban. Det ble aldri klar gjort hva grunnen til Parsifals reaksjon kan ha vært, trolig kan det ha vært at han visste om datterens manglende magiske kunnskaper. Parsifal var svært redd for at datteren skulle havne på St.Mungos hospital dersom folk fikk vite om hva hun feilte. Men siden folk ikke visste om Arianas manglende magiske evner, mente mange at han hadde fordommer mot Gomper. Det de kanskje ikke tenkte på var at Parsifals kone, Kendra faktisk var gompefødt selv. Parsifal kom aldri tilbake fra Azkaban og døde i en av cellene der. Trolig ble han begravet på fengselets festning.

Etter at Parsifal var død, holdt familien fortsatt tett på sine hemmeligheter. Selv etter Albus død i 1997, var Parsifals rykte svært falmet.

Da Albus i 1996 tok på Dredolo Mørchs ring som hadde Oppstandelsessteinen festet til seg, var et av Albus håp at han kunne se sin far.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki