Fandom

Harry Potter

Pottermore

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer11 Share

Pottermore er navnet på et nettbasert Harry Potter univers som er skapt av J.K Rowling. På pottermore kan personer fra hele verden gjøre seg kjent med mer av historien bak flere av figurene, oppholdsrommene og mye annet i Harry Potter bøkene.

AnnonseringenRediger

På førsommeren i 2011 kom det ut en youtube video som viste en nedtelling til den 23. juni, mange fans var da i diskusjon om hva dette kunne være. Den 23. juni fikk Harry Potter fans verden over svaret: J.K Rowlings intervju ble publisert der hun annonserte Pottermore som en fortsettelse av Harry Potter universet, der hun selv og fans kunne dele sine erfaringer med serien. I annonseringsvideoen fortalte hun at fra 31. juli ville det bli lagt inn tester på siden som ved å besvares riktig førte til at personen var en av rundt en million heldige personer til å inntre Pottermore tidligere.

TesteneRediger

Dag 1Rediger

How many breeds of owl are featured on the Eeylops Owl Emporium sign?
Svar: 5
Multiply this number by 49.
Løsning: 245

Dag 2Rediger

What is the number of the chapter in which Professor McGonagall cancels the Quidditch match between Gryffindor and Hufflepuff?
Svar: 14
Multiply this number by 42.
Løsning: 588

Dag 3
Rediger

In the Gryffindor versus Slytherin Quidditch match, in Harry’s third year, how many points is Gryffindor leading by before Harry catches the Golden Snitch?
Svar: 60
Multiply this number by 35.
Løsning: 2100

Dag 4Rediger

How many students take part in the Triwizard Tournament during Harry’s fourth year?
Svar: 4
Multiply this number by 28.
Løsning: 112

Dag 5Rediger

What is the house number of the Headquarters for the Order of the Phoenix in Grimmauld Place?
Svar: 12
Multiply this number by 21.
Løsning: 252

Dag 6Rediger

How many chapters are there in HARRY POTTER and the Half-Blood Prince? 

Svar: 30
Multiply this number by 14.
Løsning: 420

Dag 7Rediger

How many Deathly Hallows are there?
Svar: 3
Multiply this number by 7.
Løsning: 21

BetatestingRediger

De første utvalgte til å inntre Pottermore tidligere, fikk sin velkomstmail den 15. august 2011. På siden er det laget flere kommentarfelt slik at brukerne kan gi tilbakemeldinger på ting som burde fikses før siden blir satt ordentlig i stand. Fredag den 26. august fikk en ny gruppe sjansen til å inntre Pottermores univers.

Brukerne kan bla seg igjennom Harry Potter og De vises stein, og både få tildelt stav og bli sortert til riktig hus ved å ta tester. Du vil også ha muligheten til å lære nytt om diverse figurer og steder i serien. Det er dessuten mulig å brygge eliksirer og lære diverse formler som kan komme til bruk senere i historien.

Åpen for alleRediger

Pottermore ble åpnet for alle den 14. april 2012.

Tilfeldig wiki