Wikia

Harry Potter

Rita Slita

Kommentarer2
1 646sider på
denne wikien
Slita2
Rita Slita
Biografi
Født

1951

Blod Status

Fullblods eller Halvblods

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Kjønn

Kvinne

Hårfarge

Blond

Øyenfarge

Grønn

Hudfarge

Blek

Familie informasjon
Magiske kjennetegn
Animagus

Bille (uregistrert)

Hambuse

Fyrst Voldemort

Tryllestav

Ukjent lengde, kjerne og tre

Skytsverge

Bille

Tilknytning
Arbeid
  • Biografi forfatter
  • Journalist
Lojalitet
.

Rita Slita (født 1951) er en heks som skriver biografier og jobber i Aftenprofeten. Etter at hun skrev en artikkel om Albus Humlesnurr betraktet han hennes skrivetedenser som uanstendige. Hennes karriere som journalist inkluderte rettsakene mot flere Dødsetere etter Den første trollmannskrigen, Tretrollmannsturneringen, Harrys versjon om Voldemorts gjenkomst og Biografien om Albus Humlesnurr.

BiografiRediger

TretrollmannturneringenRediger

Etter at det ble klart at Tretrollmannsturneringen skulle avholdes ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i skoleåret 1994-1995 måtte selvfølgelig Aftenprofeten dekke turneringen, det ærefulle oppdraget fikk Rita Slita. Allerede fra den stund hun fikk vite at Harry Potter var uttatt som den fjerde forkjemperen var hun oppsatt på å intervjue ham. Men det var ikke noen ordentlig intervju, nei Slita brukte en intervjupspenn og gjorde slik at den skrev mye nedtrykkende om Harry. Det verste var muligens at hun nevnte ikke Fredrik Djervell med et eneste ord i artiklene sine.

AnimagusRediger

Rita Slita er også en uregistrert animagus. Hun kan da gjøre seg om til en bille når hun vil, hennes kjennetegn er et brillemønster rundt øynene. Man tror Rita Slita valgte bille, pga det var lettere å spionere på ting til artiklene sine (noe som Hermine Grang påpekte på togturen hjem på slutten av fjerde år).

Siden hun er en uregistrert animagus kunne det være farlig for henne å si det til noen, for da havnet hun
Rita Slita som en animagus
Rita Slita som en animagus
RonnyWiltersenLagt til av RonnyWiltersen
i Azkaban.

Hermine Grang fant ut at Slita var en animagus og tvang Slita til ikke å skrive noe på et år, og aldri noe slemt om Harry igjen, dessuten å skrive en artikkel for "Kleggen" der Harry snakket fritt om at han de vet var kommet tilbake.

Tilfeldig wiki