Fandom

Harry Potter

Rodolfus DeMons

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Rodolfus DeMons var navnet på en fullblods trollmann, han hadde minst en bror, Radamsus DeMons. Rodolfus var elev i Smygard ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. I den i Den første trollmannskrigen gikk inn i rollen som dødseter og kjempet i flere av krigens slag. Han var gift med Bellatrix DeMons.

Familien DeMons var blant Voldemorts mest lojale og betrodde tjenere og de var de eneste som lette etter ham etter at han falt fra makten i 1981. Kort tid etter at Voldemort hadde falt fra makten, dro Rodolfus, Radamsus DeMons, Rodolfus kone: Bellatrix og Bart Kroek jr. til hjemmet til Allinda og Frank Langballe og torturerte dem til vanvidd. Tortureringen av Langballene samt det faktum at Rodolfus hadde vært dødseter under Den første trollmannskrigen, gjorde at han i likhet med Radamsus, Bellatrix og Bart jr. ble sendt til Azkaban for å sone en livstidsdom der.

Rodolfus rømte fra Azkaban i 1996 sammen med en rekke andre dødsetere og han var med å kjempe i flere slag i Den andre trollmannskrigen, inkludert Slaget om Galtvort. Det er trolig at Rodolfus også var med å kjempe i Slaget om Galtvort der han ble vitne til sin kones død. Man vet ikke hva som hendte med Rodolfus i etterkant av den andre trollmannskrigen, men han er enten død, i fengsel eller på rømmen.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Som ung var Rodolfus student ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, og ble under valgsermonien sortert til Smygard. Rodolfus ble venn med flere Fullblods trollmenn og allerede på det tidspunktet ble han i følge Sirius Svaart medlem av en gjeng smygardinger som senere ble medlemmer av dødseterne, blant disse smygardingene var Lucifus Malfang, Bellatrix Svaart, Ellmann Rosinius og Severus Slur [1].

Den første trollmannskrigenRediger

På et tidspunkt giftet Rodolfus seg med Bellatrix, og begge ble medlemmer av dødsetergjengen. Rodolfus var med å kjempe i flere slag i Den første trollmannskrigen. Grunnen til at Bellatrix og Rodolfus giftet seg var pga. Bellatrix ønske om å gifte seg med en viss blod var like rent som hennes eget la grunnlaget for deres ekteskap, hun var ikke forelsket i Rodolfus.

Da Voldemort ble overvunnet for første gang i 1981, var Rodolfus og Bellatrix blant de få som ikke ville akseptere det. De to, Radamsus og Bart Kroek jr. oppsøkte Allinda og Frank Langballe og torturerte de to svartspanerne til vanvidd, årsaken var at de to flere ganger hadde stått i mot Voldemort. Pågrunn av at de fire hadde torturert Langballene og vært del av dødseterne under Den første trollmannskrigen fikk de en livstidsdom i Azkaban. DeMonsene fastholde sin tro på at Voldemort ganske snart ville være i blant dem igjen.

Den andre trollmannskrigenRediger

Etter at desperantene i 1996 gikk over til Voldemorts side, skjedde det en masserømning fra Azkaban, blant dødseterne som rømte var Rodolfus, Radamsus, Bellatrix DeMons og Bart Kroek jr.

Kampen i MysterieavdelingenRediger

Kun kort tid etter at han hadde rømt fra Azkaban, deltok Rodolfus i Kampen i Mysterieavdelingen. Han og Bellatrix gikk sammen og jagde Lulla Lunekjær, Ronny og Gulla Wiltersen inn i Universrommet. Etter kampen er det sannsynlig at Rodolfus ble sendt tilbake til Azkaban.

Slaget over Søndre sytingRediger

Rodolfus var imidlertid ikke lenge i Azkaban, allerede året etter (1997) var han igjen ute av fengselet. Han deltok i Slaget over Søndre syting der han forfulgte Nymfadora Dult og Ronny Wiltersen, sistnevnte var forkledd som en av totalt syv Pottere. På et tidspunkt, klarte Nymfadora å sende en heksing mot Rodolfus slik at hun og Ronny kom seg avgårde.

Det er uvisst hvorvidt Rodolfus tok del i Slaget om Galtvort, men dersom han gjorde det var han sannsynligvis vitne til at hans kone, Bellatrix ble drept av Molly Wiltersen.

Senere livRediger

Etter Den andre trollmannskrigen ble Rodolfus enten sendt til Azkaban, drept eller så er han på rømmen.

Dødsetere
Leder:
Voldemort
Medlemmer i Dødsetere
Alekto Misfall · Argel Misfall · Augustus Rottenroll · Antonin Dolohov · Averson (I) · Averson (II) · Bartemius Kroek jr. · Bellatrix DeMons · DeMons · Draco Malfang (hoppet av) · Ellmann Rosinius · Gissik · Gurgel · Igor Karkaroff (hoppet av) · Juksom · Krabbe · Lucifus Malfang (hoppet av) · Multiplom (I) · Multiplom (II) · Nokk · Petter Pittelpytt (hoppet av) · Radamsus DeMons · Regulus Arcturus Svaart (hoppet av) · Rodolfus DeMons · Scharff · Severus Slur · Torfinn Røwle · Trassel · Wolmer McKnife · Winther · Øxodd
Allierte til dødseterne
Golgorosk · Grylius Gurgel · Fenris Vargar · Narsissa Malfang (hoppet av) · Quirinus Krengle · Skabbers · Venke Dolorosa Uffert · Vincent Krabbe
Andre kontakter
Desperanter · Jøtuler (under kontroll av Golgorosk) · Hukere · Registreringskontoret for Gompefødte · Varulver

ReferanserRediger

  1. Harry Potter og Føniksordenen

Tilfeldig wiki