Fandom

Harry Potter

Rolanda Hopp

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer4 Share

Madam hopp.jpg
Rolanda Hopp
Biografi
Født

ca. 1901 eller tidligere

Titler

Madam

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Kvinne

Hårfarge

Grå

Øyenfarge

Gul

Familie informasjon
Magiske kjennetegn
Tilknytning
Arbeid
Lojalitet

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

.

Madam Hopp var navnet på en heks som var professor i flyging og rumpeldunk dommer ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Det er mulig at hun en gang i tiden var student ved Galtvort og at hun var medlem av et av de fire huslagene i rumpeldunk. Hun lærte å fly på sølvpilen sin før Den første trollmannskrigen. I sin periode som ansatt ved Galtvort, gikk skolen igjennom store forandringer. I sin periode som ansatt ved Galtvort arbeidet hun for Albus Humlesnurr, senere arbeidet hun for Venke Dolorosa Uffert. Det er mulig at Hopp også arbeidet mens Armando Duppel, Severus Slur og Minerva McSnurp var rektor ved skolen.

Som flylærer er det hennes ansvar å ha flytimer med førsteklassingene ved Galtvort. Itillegg til å være flygelærer, var madam Hopp også dommer under flere av rumpeldunk kampene som ble ble spilt ved Galtvort. Det er trolig at hun i likhet med de andre lærerne ble inspisert av Venke Dolorosa Uffert i 1995. På høsten samme år hindret hun Harry Potter og Frank Wiltersen fra å angripe Draco Malfang. Det er uvisst hvorvidt madam Hopp deltok i Slaget om Galtvort.

Tilfeldig wiki