Fandom

Harry Potter

Rumpeldunklag i Storbritannia og Irland

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer2 Share

De britiske øyer har veldig mange rumpeldunklag, på denne siden vil du se en liste over noen av lagene. Alle lagene som står på denne siden er medlemmer i den britiske og irske rumpeldunk ligaen som ble opprettet i 1674. Vært eneste år foregår det en cup i denne ligaen. Det er Avdelingen for magiske idretter og leker som er sjef for denne ligaen.

Appleby-Arrows (Appleby pilene) Rediger

Et nord-engelsk lag som ble stiftet i 1612. En sterk rival til Wimbourne Vepsene.

Ballycastle Bats Rediger

Det mest berømte laget i Nord Irland, har vunnet cupen hele 27 ganger!

Caerphilly Katapultene Rediger

Ble stiftet i Wales i 1402, har deltatt i 18 ligamesterskap og hadde en berømt triumf i Europa cup finalen i 1956 da de vant over det norske laget Karasjok kråkene.

Falmouth Falkene Rediger

Laget er kjent for hardt spill, og lagdraktene deres er mørkegrå og hvit med et falkehode emblem på brystet.

Holyhead Harpyene Rediger

Harpyene har eksistert siden 1203, og er av Walisisk opphav, klubben er meget spesiell, siden den har bare kvinnelige spillere på laget. De spilte en av tidenes største rumpeldunkkamper i 1953 etter å ha spilt i hele 7 dager.

Kenmare Kestrels (Kenmare Tårnfalkene) Rediger

Det irske laget Kenmare Tårnfalkene ble stiftet i 1291, de har en smaragdgrønn lagdrakt med to k'er som står rygg mot rygg på brystet.

Krutley Kanonene Rediger

I tidligere tider vant Krutley kanonene ligamesterskapet 21 ganger, men den siste gangen var i 1892.

Montrose Magpies (Montrose Skjærene) Rediger

Montrose Skjærene er det laget i irsk og britisk historie som har vunnet flest ganger, hele 32 ganger. Det er dermed ikke uten grunn at laget har tilhengere over hele kloden.

Portrees Stolthet (Pride of Portree) Rediger

Portrees Stolthet ble stiftet i 1292 og er opprinnelig fra Isle of Sky. Laget har mørkfiolette drakter med en gullstjerne på brystet.

Puddlemere United Rediger

Puddlemere United er det aller eldste laget i ligaen og ble stiftet allerede i 1163, totalt har de fått 22 seiere i ligaen og 2 i europacupen.

Tutshill Tornadoene Rediger

Tornadoene ble stiftet i 1520 og har sin base i den vestlige delen av England, og deres drakter er himmelblå med en dobbel T i mørkeblått på bryst og rygg.

Wigtown Vandrerne Rediger

Wigtown Vandrerne holder til på grensen mellom Skottland og England, det var de syv barna til en trollmann og en slakter som opprettet det i 1422. Lagdrakten er blodrød med en kjøttøks i sølv på brystet.

Wimbourne Vepsene Rediger

Wimbourne vepsene ble stiftet i 1312, 18 ganger ligamestere og har to ganger vært semifinalister i europacupen. Lagdraktene har vannrette striper i gult og sort og har en veps på brystet.

OpptredenerRediger

Rumpeldunk gjennom tidene

Se ogsåRediger

Rumpeldunk

Tilfeldig wiki