Fandom

Harry Potter

Rumpeldunklaget til Smygard

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

250px-Slytherinquidditchteam.jpg
Rumpeldunklaget til Smygard
Informasjon om laget
Hjemsted

Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Liga(er)

Rumpeldunkcupen

Lagdrakt

Grønn og sølv

Rival(er)
I bøkene
Første opptreden

Harry Potter og De vises stein

Siste opptreden

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Rumpeldunklaget til Smygard er et av fire huslag i Rumpeldunk ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Laget vant hele syv år på rad rumpeldunk cupen. Smygardlaget er dessuten det laget som er kjent for å bryte flest regler på rumpeldunkbanen av Galtvorts fire huslag.

1991 - 1992Rediger

Da Smygardlaget møtte Rumpeldunklaget til Griffing i sesongens første rumpeldunkkamp, tapte de. Man vet ikke hvordan det gikk med Smygards lag i de to øvrige kampene mot Rumpeldunklaget til Håsblås og Rumpeldunklaget til Ravnklo.

1992 - 1993Rediger

I 1992 ble Draco Malfang tatt inn som den nye speideren på laget, etter at Dracos far, Lucifus Malfang hadde kjøpt den nye racersopelimen Nimbus 2001 til samtlige på Smygardslag. Smygardlaget tapte den første kampen mot Rumpeldunklaget til Griffing. Smygardlaget fikk ikke spilt mot Rumpeldunklaget til Ravnklo eller Rumpeldunklaget til Håsblås dette året, fordi kampene ble kansellert pga. angrep på Gompefødte ved skolen.

1993 - 1994Rediger

I 1993 erstattet Wold Adrian Plom som knakker på Smygards rumpeldunk lag. På grunn av dårlige værforhold ville ikke Smygardlaget spille den første kampen mot Rumpeldunklaget til Griffing slik som var planen. De skyldte på skaden i armen til speideren deres, Draco. Da Smygard senere spilte mot Griffinglaget i finalen tapte de, og Rumpeldunk pokalen gikk dermed til Rumpeldunklaget til Griffing.

1994 - 1995Rediger

Rumpeldunkcupen ble ikke holdt dette året, pga. kollisjon med Tretrollmannsturneringen.

1995 - 1996Rediger

I dette året ble Vincent Krabbe og Grylius Gurgel nye knakkere på Smygards rumpeldunklag, de tapte kampen mot Rumpeldunklaget til Griffing og det er ukjent hvordan de gjorde det mot Håsblås og Ravnklo.

Tilfeldig wiki