Fandom

Harry Potter

Skulkesnask

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Skulkesnask er en fargete tyggegummi du blir syk av. Det varer så lenge til du blir syk nok å slippe unna en skoletime.

Godteriet er det mest kjente Fred og Frank Wiltersen oppfant iløpet av tiden sin på Galtvort, og som de i senere tid begynte å selge i Wiltersens wærste.

HistorieRediger

1995-1996Rediger

I 1995 når tvillingene holdt på å lage godterien, nevnte Ronny Wiltersen om ikke brødrene snart kunne få ferdig de skulkesnaskene. Dette hørte dem, og sa:

"Tør jeg tro mine ører? Ingen Galtvort-prefekt vil da vel skulke en skoletime?"
Fred Wiltersen med Frank like bak[src]

Etter det sa Hermine at hvis de skal ha elever til å teste, kan de ikke gjøre det gjennom oppslagstavla i griffingstua. Hun refererte at både hun og Ronny mente det, men etter det nevnte Ronny at han ville bli holdt utenfor siden han mest av alt ønsket at de skulle lage det.[1]

"Nå som du skal i gang med femte klasse, varer det ikke lenge før du kommer og ber tynt om en Skulkesnask."
Fred Wiltersen til Hermine[src]

Senere kommer Mundungus Styrfeder, hvor han har med Toxotentaculata-frø til Fred og Frank Wiltersen som er noe de trenger til skulkesnasken.

TriviaRediger

  • For å slippe en skoletime, må du først spise den oransje enden av tyggegummien som gjør at du kaster opp. Når du slipper ut av klasserommet for å gå på sykestua spiser du den andre enden som er lilla, og da blir du frisk igjen.[2]

Referanser og fotnoterRediger

  1. Harry Potter og Føniksordenen, kapittel 12, side 238

Tilfeldig wiki