Fandom

Harry Potter

Smygards oppholdsrom

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Slytherin common room.jpg
Smygards oppholdsrom
Informasjon om stedet
Beliggenhet

Ned en trapp fra Korridoren i Fangekjelleren, Galtvort borgen, Skottland, Storbritannia

Beboere

Smygard elever (så lenge de går på skolen)

Opptredener

Smygards oppholdsrom finner sted ved et fangehull i Galtvort borgen, delvis under innsjøen ved galtvort.

Om oppholdsrommetRediger

Oppholdsrommet er skjult bak en murvegg. For å komme inn til oppholdsrommet, må du oppgi korrekt passord. I oppholdsrommet er det lamper med grønt lys, stoler, opptil flere sofaer, hodeskaller og mørke trebord.

Passordet skiftes hver fjortende dag, hvor det nye nevnes på oppslagstavla.

HistorieRediger

1992Rediger

Harry og Ronny som Krabbe og Gurgel i smygards oppholdsrom.png

Harry og Ronny har drukket polyksir for å snike seg inn i Smygard sitt oppholdsrom.[1]

Da Harry og Ronny i 1992 var i sitt andre år, bestemte de seg for å oppsøke Draco Malfang på oppholdsrommet til Smygard. Det var i håp å finne ut hvem som var Smygards arving. Hermine skulle egentlig også være med, men polyksiren hennes endte feil og istedenfor hadde hun tatt et kattehår som var på Milly Byllings kutte. Det endte med at bare Harry og Ronny dro, i skikkelsen som Vincent Krabbe og Grylius Gurgel.

Smygard oppholdsrom.jpg

Draco, Vincent og Gurgel på smygard sitt oppholdsrom.

Detalj fra smygards oppholdsrom.png

Detalj fra smygards oppholdsrom.

Smygards oppholdsrom 1.jpg
Smygards oppholdsrom 2.png
Spillversjon, smygard oppholdsrom.png

Spillversjon av Smygards oppholdsrom.

Når de kom til fangekjelleren, ble de sluppet inn av Draco som ikke ante noe. Etter en time begynte polyksiren å gå ut, og de måtte skynde seg vekk i frykt for å bli oppdaget.

1998Rediger

I 1998, ble Harry, Ronny og Hermine oppdaget av hukere. For å komme seg unna, påstod Harry at han het Wiktor Dudleff, samt at han var en smygarding. Han forklarte dem til og med hvor oppholdsrommet befant seg, og hvordan det så ut. Hukerne så ikke annet valg til å tro på det.

Kjente passordRediger

TriviaRediger

  • I spillet Harry Potter og Mysteriekammeret (video spill), finnes det en annen vei å komme til oppholdsrommet. Eneste problemet er at det kan være litt problematisk, da det er flere fiender der, som for eksempel cornwall feer. I spillutgaven er det også en bro mellom fangekjelleren og oppholdsrommet.
  • Pottermore ble det avdekket at en kjempeblekksprut vises på vinduene. Lyden av rennende vann er også beroligende om natten.
  • Tom Felton som spiller Draco Malfang tok en gang hustesten til pottermore, hvor han havnet i griffing.[2]

OpptredenerRediger

Se ogsåRediger

Referanser og fotnoterRediger

  1. Harry Potter og Mysteriekammeret
  2. https://twitter.com/tomfelton/status/557932244514660353 Tom Felton på Twittter, forteller at han havnet i griffing.

Tilfeldig wiki