Fandom

Harry Potter

Straxhex

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Straxhex er et korrespondansekurs i magi for nybegynnere.
Et Straxhex brev.jpg

Et Straxhex brev

Da Harry Potter var på kontoret til Argus Nask i 1992 fikk han øye på et brev fra Straxhex på skrivebordet til Nask og ble så nysgjerrig at han begynte å lese.

Til tross for at dette brevkurset egentlig er forbehold nybegynnere, har flere hekser og trollmenn, og futter, brukt det for å forbedre sine magiske evner. Futtene bruker kurset hovedsakelig i håp om at de en dag skal klare å bruke enklere magi.

Straxhex i Harry Potter og MysteriekammeretRediger

Den enste opptredenen til Straxhex sitt kurs er i bokversjonen av Harry Potter og Mysteriekammeret, det var egentlig meningen at kurset skulle være med i filmen, men scenen ble slettet før lanseringen av filmen.

I boken oppdager Harry brevet fra Straxhex etter at han ble fersket av Nask og tatt med til vaktmesteren's kontor. I ett forsøk på å hjelpe Harry med å unngå unødvendig mye trøbbel, overtalte Nesten Hodeløse Nick Gnav til å slippe ett tungt glasskap i gulvet rett over kontoret til Nask for å avlede oppmerksomheten til vaktmesteren. Mens vaktmesteren løper for å se etter hva som skjedde, oppdager Harry konvolutten fra Straxhex på skrivebordet til Nask og begynner å lese det. Nask fatter umiddelbart mistanke om at Harry har lest brevet, og i ren fortvilelse sendte han Harry på dør uten så mye som en eneste straff.

Kjente futter som har brukt detRediger

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki