Fandom

Harry Potter

Svartspaner

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentar1 Share

En svartspaner er en som arbeider i Magidepartementet som sporer opp og fanger mørke magikere. Svartspanere er spesielt ute etter medlemmer av Fyrst Voldemorts gjeng med dødsetere.

Det kreves at svartspanere trener veldig mye på magisk duellering, og at de har gode akademiske akkreditiver før de blir godtatt til et treningsprogram (som vanligvis tar tre år å fullføre). Jobben blir sett på som glamorøs av enkelte magikere. Harry Potter blir mer og mer interessert i å bli en svartspaner etter som handlingen i romanene utvikler seg.

Ifølge professor Minerva McSnurp må man ha minst fem Ø.G.L.E-grader med en karakter på minst B for å kunne bli en svartspaner. Etter at man har oppnådd Ø.G.L.E-gradene sine, må man gjennomgå en serie strenge personlighets- og evnetester for å vise at de reagerer på korrekt måte under i en krisesituasjon, samt å vise at de har veldig høye kunnskaper i praktisk forsvar.

Svartspanertreningen tar tre år, og to av fagene som man må ta er «skjuling og forkledning» og «smyging og oppsporing».

Det engelske navnet «auror» kommer sannsynligvis fra aurora, det latinske navnet på morgenen; altså slutten på mørket. Det norske navnet sier seg nesten selv, en person som spaner på mørke (svarte) magikere.

Kjente SvartspanereRediger

237px-HarryPotterHBP.png

Harry Potter, Svartspaner fra 1998 til 2007, Leder siden 2007.

Ledere av SvartspanerkontoretRediger

SvartspanereRediger

Tilfeldig wiki