Fandom

Harry Potter

Svinton Slipprush

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

StanShunpike.jpg
Svinton "Svint" Slipprush
Biografi
Født

Ca. 1975

Også kjent som

Svint

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Mann

Familie informasjon
Tilknytning
Arbeid

Konduktør på Fnattbussen

Lojalitet
.

Svinton "Svint" Slipprush (født ca. 1975) er navnet på en ung trollmann som var konduktør på Fnattbussen.

BiografiRediger

Tidligere livRediger

Svinton ble født i ca. 1975. Han vokste trolig opp i London, ettersom han har Cockney dialekt. Det er ukjent om han noen gang gikk på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Konduktør på FnattbussenRediger

300px-Stan Shunpike-1-.jpg

Svinton Slipprush i Fnattbussen

1993Rediger

Tiltross for at Svinton gjorde en god jobb som konduktør på Fnattbussen var han ikke spesiellt klok og derfor kjente han ikke igjen Harry Potter som nettopp hadde rømt fra Hekkveien 4 og istedenfor trodde på Harrys forklaring om at han var Nilus Langballe (men igjen det kunne simpelthen hadde vært fordi han ikke hadde tid til å se på Harrys arr, ettersom Harry gjemte det med en gang Svinton viste interesse, som ville mest sannsynlig bekreftet Harrys sanne identitet). Når han snakket til Harry og andre på Fnattbussen viste han sin kjærlighet for sladder og å ha hemmelig informasjon, en egenskap som senere sendte han til Azkaban.

Verdensmesterskapet i Rumpeldunk 1994Rediger

"Men jeg blir snart historiens yngste magiminister jeg."
—Svinton Slipprush som prøver å imponere en gruppe med Lamia[src]

Slipprush var til stede under Den 422. verdenscupen i rumpeldunk. I ettertiden ble han oppdaget av Harry Potter og Ronny Wiltersen mens han og en gjeng andre prøvde å sjekke opp lamiaer. For å prøve å imponere lamiaene sa Slipprush at han sannsynligvis snart kom til å bli den yngste magiministeren noensinne.

1995Rediger

"Åssen går'e Hary? Jeg har jo sett navnet ditt i avisa temlig ofte i sommer, men aldri no trivelig, lissom. Jeg sa til'n Pistill: Pistill, sa jeg, 'n så'kke ut som en gærning når'n kjørte med vårs, så der kan du bare se, sa jeg."
—Svinton Slipprush til Harry PotterFnattbussen i 1996[src]

I 1995 da Harry Potter, Hermine Grang, Nymfadora Dult, Remus Lupus, Fred, Frank, Ronny og Gulla Wiltersen tok Fnattbussen var Slipprush svært entusiastisk over å få se Harry igjen.

ArrestertRediger

I 1996 ble Slipprush arrestert og sendt til Trollmannsfengselet Azkaban for mistanke om dødseter virksomhet. I 1997 rømte han fra Azkaban og ble en dødseter under Befalius forbannelsen.

Senere livRediger

Det er ukjent hva som hendte med Slipprush etter Den andre trollmannskrigen, men det er trolig at han returnerte til jobben sin som konduktør på Fnattbussen.

UtseendeRediger

Den første beskrivelsen av Svinton var at han så ut som en atten eller nitten åring med store, utstående ører og mange kviser.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki