Wikia

Harry Potter

Teodor Lupus

Kommentarer0
1 646sider på
denne wikien

Omdirigert fra Theodor Lupus

Teodor Remus Lupus
Biografi
Født

April 1998

Også kjent som

Teddy

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Mann

Hårfarge

Kan endre som han selv vil

Øyenfarge

Kan endre som han selv vil

Familie informasjon
Familie
Magiske kjennetegn
Tilknytning
Lojalitet
.

Teodor "Teddy" Remus Lupus (født 1998) er sønn av Remus Lupus (varulv) og Nymfadora Dult (metamorf-magus). Begge foreldrene dør i kampen mot Fyrst Voldemort, og Harry Potter blir gudfaren hans. I likhet med sin mor er Teddy også en metamorf-magus.

Galtvort blir han kjæreste med Victoire Wiltersen (niesen til Harry Potter) og Lilly Potter (datter av Gulla og Harry) ønsket at de to kunne gifte seg så Teddy kunne bli en ordentlig del av familien.

BiografiRediger

Teddy ble født i april 1998 og er det eneste barnet til Remus Lupus og Nymfadora Dult. Som barn ble han overlatt til sin bestemor Andromeda Dult fordi begge foreldrene døde kort tid etter han var født.

Da Teddy ble eldre startet han som elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, sannsynligvis startet han ved skolen i 2009.

Den 1.September i 2017 dro Teddy til King's cross station for å ta avskjed med Victoire Wiltersen før hun dro med Galtvortekspressen fra Plattform 9 og 3/4. Teddy og Victoire var kjærester og da de kysset på togstasjonen, ble det bemerket av Jakob Potter som fortalte det til foreldrene sine. Det virker som at Teddy hadde best forhold til det yngste barnet til Harry, Lilly ettersom hun var den eneste som ikke lo av at Teddy hadde kysset Victoire. Lilly håpte dessuten på at Teddy en dag skulle bli et ekte medlem av Wiltersen-Potter klanen.

FamilieRediger

Fordi Teddys foreldre ble drept av dødseterne Bellatrix DeMons og Antonin Dolohov i Slaget om Galtvort den
Luke Newberry
Luke Newberry fikk opprinnelig rollen som Teodor Lupus, men han ble kuttet fra den endelige versjonen av filmen.
RonnyWiltersenLagt til av RonnyWiltersen
2. mai i 1998 vokste han opp hos sin bestemor Andromeda Dult. Teddy spiser middag hos Potterne minst 4 dager i uka så Harry Potter foreslo en gang at han bare kunne flytte inn. Jakob Sirius Potter tilbyr seg og dele rom med Albus Severus Potter (begge sønner av Gulla og Harry) noe Harry ikke går med på: «Nei» sa Harry bestemt «du og Albus får ikke dele rom før den dagen jeg bestemmer meg for å rive ned huset»..

På sin mors side er Teddy dessuten i slekt med Familien Svaart og Familien Malfang: Narsissa Malfang (født Svaart) er Teddys grandtante, noe som betyr at Scorpio Malfang er Teddys tremenning. Bellatrix DeMons (født Svaart), personen som drepte Teddys mor er også Teddys grandtante.

Teddy er oppkalt etter sin morfar Teodor Dult som ble drept under flukt i Den andre trollmannskrigen og sin far Remus som ble drept under Slaget om Galtvort.

OpptredenerRediger

Tilfeldig wiki