Wikia

Harry Potter

Tom

Kommentarer0
1 646sider på
denne wikien
Tom var i en årrekke vert og bartender ved Den lekke heksekjel i Diagonallmenningen.
Tom
Tom
RonnyWiltersenLagt til av RonnyWiltersen
Han er kjent for å ha vært hyggelig mot hekser og trollmenn som passerte puben på sin vei til Diagonallmenningen. I løpet av sin tid som vert i Den lekke heksekjel hadde han den fornøyelse å møte Harry Potter og Kornelius Bloeuf ved flere tilfeller. Det er uvisst hvor lenge Tom arbeidet i Den lekke heksekjel, men det må ha vært noen år, ettersom han ble nevnt av Albus Humlesnurr til Tom Dredolo Venster i 1938.

BiografiRediger

Unge årRediger

Det kan hende at Tom en gang var elev ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom, og at han en gang før 1938 ble vert i Den lekke heksekjel. Det kan hende at Tom møtte Tom Dredolo Venster (senere kjent som Voldemort) da han var på sin første tur til Diagonallmenningen i 1938.

1991Rediger

Da Harry Potter skulle kjøpe inn sine første bøker til Galtvort i 1991 passerte han
Tom i 1991
Tom i 1991
Den lekke heksekjel sammen med Rubeus Gygrid. Tom og Gygrid hilste på hverandre som gamle venner, og flere i puben blant dem Dedalus Dølg, Doris Krukkebekk og Professor Krengle hilste på Harry før Gygrid rakk å skjerme ham.

1993Rediger

I 1993 fikk Tom i oppdrag å passe på Harry mens han oppholdt seg i Diagonallmenningen ettersom Sirius Svaart hadde rømt fra Azkaban.

1997Rediger

Tom var blant dem som dro til Galtvort for å ta et siste farvel med Albus Humlesnurr da han ble gravlagt i juni 1997.

1998Rediger

Da Hermine Grang i 1998 var forkledd som Bellatrix DeMons og hilste på Tom, ble han svært forundret ettersom Bellatrix aldri hadde vært så hyggelig mot ham før.

Etter Den andre trollmannskrigenRediger

På et tidspunkt etter den andre trollmannskrigen arbeidet ikke Tom lenger i Den lekke heksekjel, noe som tyder på at han enten var død eller at han hadde overlatt arbeidet til yngre krefter. Den nye verten i Den lekke heksekjel ble Hanna Abom som flyttet inn i puben sammen med Nilus Langballe.

Tilfeldig wiki