Fandom

Harry Potter

Totaliskop

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

"<<Jøss, se på disse!>> sa Harry og skyndte seg bort til en vogn med en kolossal haug av noe som så ut som messingkikkerter, bortsett fra at de var utstyrt med alskens merkelige knotter og tallskiver". - Harry Potter under verdensmesterskapet i Rumpeldunk.

Ett totaliskop, er en magisk innretning populært brukt av trollmenn og hekser som ett supplement under rumpeldunkkamper. Totaliskopet gjør det mulig for dens eier å ta opp rumpeldunkkampen etterhvert som den spilles, for deretter å spole tilbake og se gjennom hendelser i kampen på nært hold. Totalioskopet har en svært stor oppløsning i den forstand at den er svært nøyaktig og kan tilbakespille hendelser i rumpeldunkkamper med forbløffende detaljer. I tillegg til å kunne vise rumpeldunkkamper i svært god kvalitet, er totaliskoper også i stand til å gjenkjenne og kommentere manøvrer og handlinger som blir foretatt av spillerne under kampen.

Totaliskoper blir tradisjonelt solgt av vognhandlere som man kan finne på større rumpeldunkarrangementer, slik som verdensmesterskapet i rumpeldunk en gang i året. De er temmelig dyre; 10galleoner per totaliskop.

Opptredener

Tilfeldig wiki