Fandom

Harry Potter

Tristan

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Tristan er padden til Nilus Langballe. Nilus fikk Tristian av sin onkel Albert etter at han fikk brev om at han var tatt opp som student ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom.

Tristen.jpg

Tristan

BiografiRediger

1991-1992Rediger

I løpet av tiden som Nilus hadde Tristan, klarte Tristan å komme seg avgårde flere ganger. Da Nilus tok Galtvortekspressen til sitt første år ved Galtvort i 1991, mistet han padden på toget.

Da Professor Pirrevimp skulle demonstrere Levitasjonsformelen i en time i Trylleformler, fikk Pirrevimp padden til å fly rundt i klasserommet.

1993-1994Rediger

Under Velkomstfesten i 1993, var Tristan en del av froskekoret, mens skolekoret sang Something Wicked This Way Comes. Senere i det samme skoleåret, ba Professor Slur Nilus om å gi litt Krympeeliksir til frosken. Tristan minket i størrelse, men fordi Slur visste at hans suksess skyldes hjelp fra Hermine Grang, trakk han fem poeng Griffing.

1994-1995Rediger

Da Harry i 1994 skulle teste ut Apportformelen, brukte han Tristan til praktiseringen.

OpptredenerRediger

Stubb-skapning.jpg Denne artikkelen om en skapning er en stubb. Du kan hjelpe ved å redigere artikkelen.

Tilfeldig wiki