Fandom

Harry Potter

Troférommet

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Troferommet.png
Troférommet
Informasjon om stedet
Beliggenhet

Mellom tredje og sjette etasje, Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom

Opptredener
Første opptreden

Harry Potter og De vises stein

Troférommet er et rom mellom tredje og sjette etasje på Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom. Der finnes alt i både gull og sølv av pokaler, medaljer, plakater, kopper, tallerkener, skjold, og statuer. Rommet inneholder også en liste over topptillitsmenn og kvinner. De mest kjente prisvinnere er Tom Venster, Harry Potter og Ronny Wiltersen.

Ifølge Draco Malfang er rommet alltid ulåst, selv med studentens portforbud. I tredje etasje er troférommet koplet til et riddergalleri. Det er avbildet et portrett av Brutus Grimst, og bak portrettet gjemmer det seg en hemmelig gang til fjerde etasje. En annen hemmelig gang finnes bak et speil.

HistorieRediger

Troferommet i filmen.jpg

Troferommet i filmene.

1991 - 1992Rediger

I 1991 ble Harry Potter og Ronny Wiltersen enig om å ha en trollmannsduell mot Draco Malfang og Vincent Krabbe ved midnatt. Det sistnevnte paret dukket aldri opp, som betyr Harry og Ronny, inkludert Hermine Grang (som ikke var sikker på om de ble tatt, ønsket å fortelle sannheten) og Nilus Langballe (som hadde glemt passordet til Griffing-tårnet, nesten ble fanget av Argus Nask. De klarte akkurat i siste liten å unngå det, ved å smette inn i et rom hvor de oppdaget den trehodete hunden Nussi og det den voktet.

1992 - 1993Rediger

I 1992 ble Ronny gitt forvaring av Professor McSnurp om å rengjøre troférommet sammen med Herr Nask uten å bruke magi. Det var fordi han krasjet i Prylepilen når han og Harry brukte familiens bil til å komme seg til Galtvort da spor ni og tre kvart var stengt. Ronny fikk brekninger som slo tilbake fra et tidligere angrep. Han klarte  å få Tom Venster trofeet dekket med spy og slim. Det resulterte at han måtte rense flere ganger før det ble rent. Etter den episoden, lærte Ronny mer om Tom Venster, og fortalte om det til vennene sine, som videre kunne gi et spor til Tom Vensters dagbok. Men, uansett så fortsatte han å mislike forvaringen. Harry besøkte også senere troferommet med Ronny (som fortalte at premieskap har han sett nok esten av livet) for å søke etter flere ledetråder, men det eneste som dukket opp var en gammel medalje med Tom Vensters navn, og liste over topptillitsmenn.

1993 - 1994Rediger

Troferommet 1994.jpg

Troferommet i 1994.

I desember 1993, like før juleferie på tur til Galtvang,  observerte Harry Gnav sprette rundt troferommet på Ukruttkartet. Han observerte det tidlig i 1995 like etter å ha vært i Prefektbadet for å løse egggåten til Tretrollmannsturneringen. Den gangen var troferommet i sjetteetasje.

Mest sannsynlig, ble Ildbegeret plassert i troferommet å.

1995 - 1996 Rediger

TriviaRediger

  • I filmene er troferommet avbildet som et stort rom, med hyllene dekket av kopper og trofeer. Veggene er fylt med plakater, skjold og medaljer. Noen av koppene flytter på seg, og noen kommer det av og til røde gnister og røyk fra. Rommet har også en stor peis, og imotsetning til bøkene er rommet koblet til Storsalen, og ser ut til å befinne seg under den. Noen av veggene er dekket med glass.
  • I videospillene, ble Angelika Johnson fanget i troferommet i forkant av det første møtet med Humlesnurr-legionen.
  • Det samme stedet fungerte også som Horatsion Snilehorn sitt kontor i den sjette filmen.
  • I GBC spillet av De vises stein ligger rommet i samme etasje hvor Nussi holder til.

OpptredenerRediger

Referanser og fotnoterRediger

Tilfeldig wiki