Fandom

Harry Potter

Tryllestaven til Hermine Grang

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer7 Share

Tryllestaven til Hermine Grang var 10¾ lang og av vintre med kjerne av hjertestrengen til en drage. Etter at
Tryllestaven til Hermine Grang.png

Tryllestaven til Hermine Grang

Hermine ødela tryllestaven til Harry Potter i 1997 delte hun stav med ham for en stund. Tryllestaven ble konfiskert av hukere i 1998 og det er uvisst om hun noensinne fikk den igjen.

HistorieRediger

Kjøp og brukRediger

Etter at Hermine var blitt tilbudt studieplass ved Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom i 1991 dro hun til Diagonallmenningen sammen med foreldrene sine for å kjøpe skoleutstyr. Hun oppsøkte antageligvis Ollivanders der hun ble valgt til denne tryllestaven.

1996Rediger

I Kampen i Mysterieavdelingen i 1996 brukte Nilus Langballe denne staven midlertidig ettersom hans egen stav var ødelagt og Hermine var satt ut av spill av dødseteren Antonin Dolohov. På et tidspunkt i striden ble Harry Potter angrepet av Wolmer McKnife, som følger av dette stakk Nilus tryllestaven til Hermine inn i dødsetermasken til McKnife og traff ham i øyet noe som førte til at han skrek og slapp Harry. Etter kampen returnerte Nilus staven til Hermine og kjøpte seg en ny tryllestav.

1997Rediger

Etter at Hermine Grang i 1997 ved et uhell klarte å ødelegge tryllestaven til Harry Potter da de skulle rømme fra huset til Bathilda Bang i Gudriksdal delte hun staven sin med Harry en stund. Da Ronny Wiltersen returnerte til Harry og Hermine etter å ha vært vekk i noen måneder hadde han med seg en Slåpetorn stav som han hadde tatt fra hukerne han hadde støtt på.

KonfiskeringenRediger

Våren i 1998 kom det noen hukere til trioens teltsted etter at Harry hadde brutt tabuforheksingen som var knyttet til å si Voldemort. Hukerne konfiskerte Hermines stav og tok med seg trioen til Malfangenes herrskapshus. Da trioen siden rømte fra Malfangenes hus, tok Harry med seg en del staver, deriblant tryllestaven til Bellatrix DeMons som han gav til Hermine. Hermine var ikke spesielt begeistret over å bruke staven til Bellatrix, delvis fordi hun ikke selv hadde vunnet den (og dermed ikke hadde fullstendig kontroll over den), men også fordi denne staven var blitt brukt til å torturere Frank og Alinda Langballe og til å drepe Sirius Svaart med.

Da trioen senere brøt seg inn i Trollmannsbanken Flirgott for å oppsøke hvelvet til Familien DeMons spurte de Hermine (som for anledningen hadde tatt polyksir for å se ut som Bellatrix) om å vise staven sin. Imidlertid hadde Bellatrix allerede varslet Flirgott om at staven hennes var blitt stjålet og at det sannsynligvis kom til å komme noen for å besøke hvelvet hennes. Ved at Harry brukte en Befaliusforbannelse fikk de komme seg videre inn i banken.

Tilfeldig wiki