Fandom

Harry Potter

Ulvbanedrikk

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Wolfsbane Potion.jpg
Ulvbanedrikk
Informasjon om eliksir
Oppfinner

Damokles

Virkninger

Roer ned symptomene for lykantropi; unngår at varulver mister sinnet etter transformasjonen

Karakteristikk
  • Tynn blå røyk når den er ferdig
  • Ubehagelig smak
  • Svak røyk
Ferdighetsnivå

Avansert

Kjente ingredienser

Ulvbane

Ulvbanedrikken er en meget kompleks eliksir som demper, men kurerer ikke, symptomene på lykantropi.

Hovedingrediensen er Ulvbane.

NaturRediger

Den ferdige eliksiren gir fra seg en tynn blå røyk. Ifølge Remus Lupus, har den en motbydelig smak, men hvis du har i sukker i blandingen kan det ødelegge virkningen.

EffekterRediger

Eliksiren kurerer ikke lykantropi men roer ned symptomene, noe som tillater en å ha den mentale evnen på plass etter transformasjonen (som ellers ikke ville vært mulig). Men, den kan ha katastrofale bivirkninger visst eliksiren blir tuklet med, som Lupus fortalte Harry i 1996. Det blir sagt at ved fullmåne tar varulver denne, transformerer de fortsatt, men i Remus Lupus' tilfelle oppfører de seg fortsatt som menneske. De bruker vanligvis å være på en trygg plass og sover seg igjennom transformasjonen.

Historie Rediger

Ulvbanedrikken ble oppfunnet av Damokles i nær fortid, en gang på midten av 1970-tallet. Severus Slur brygget eliksiren for Remus Lupus i 1993 når han var lærer i Forsvar mot svartekunster ved Galtvort. Det gjorde han for at han skulle slippe å gå gjennom det han ellers gjør ved fullmåne.[1]

Opptredener Rediger

Referanser og fotnoterRediger

  1. Harry Potter og Halvblodsprinsen, kapittel 16, side 306

Tilfeldig wiki