Fandom

Harry Potter

Vådelapp

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Vådelapp
Informasjon om arten
Klassifikasjon

XXX

En Vådelapp er et sjø vesen har en utvekst på ryggen som minner om en sjøanemone, finnes i kystområder i Storbritannia. Syltet og spist øker denne utveksten motstandskraften mot forbannelser og våder, men en overdose kan medføre sterk vekst av uskjønt, fiolett ørehår.

NaturRediger

Vådelapper spiser skalldyr og føttene til den som er dum nok til å trå på den.

BrukRediger

Syltet og spist øker denne utveksten motstandskraften mot forbannelser og våder, men en overdose kan medføre sterk vekst av uskjønt, fiolett ørehår.

Tenaklene til vådelappen fungerer meget bra på enkelte sår, i tillegg til at den stanser blødninger. Hermine Grang gav vådelappessens til Harry Potter etter at han hadde vært på en av arrestene hos Venke Dolorosa Uffert i sitt femte år ved skolen.

IngredienserRediger

Fremgangsmåte Rediger

Vannet skal først varmes opp til 100 grader i en kjele, deretter skal du tilsette froskeleveren og la det koke i 15 minutter. Når de 15 minuttene har gått, trekker du kjelen bort fra ilden og tilsetter puffbilleøynene med fire minutters mellomrom. Så setter du eliksiren på platen igjen og lar det koke i 15 minutter før du tilsetter de knuste neslene. Når du nå skal koke videre i 30 minutter må du halvere varmen. Etter dette tar du i de melterte slangetennene og løvefiskhalene. Om dette har blitt gjort riktig ser du en gylden blå farge og eliksiren lukter gummi. Deretter er det bare å avkjøle eliksiren før du tar den over i en beholder.

Opptredener Rediger

Tilfeldig wiki