Fandom

Harry Potter

Vargar

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Fenris Vargar.jpg
Fenris Vargar
Biografi
Kjønn

Mann

Øyenfarge

Blågrå?

Hårfarge

Lyst, litt brunt

Blod Status

Varulv

Lojalitet
I filmene
Første opptreden

Harry Potter og Halvblodsprinsen

Skuespiller

Dave Legeno

Fenris Vargar var en varulv som var kjent for sin enorme vilje til å angripe barn, og hans mål var å bygge opp en hær full av varulver som kanskje en dag kunne ta over samfunnet. Vargar har gjort det til sin fremgangsmåte å bite barn slik at han kan oppdra dem til å hate menneskeheten.

Det var han som bet Remus Lupus og gjorde ham til varulv på grunn av at Lupus sin far hadde fornærmet ham. Fenris er også en kannibal, siden han liker å bite i menneskekjøtt selv om han ikke er transformert til varulv. Han er på Voldemorts side i den andre krigen, og er en dødseter.

Draco Malfang påstår å ha forbindelse med Vargar; han er «en gammel familievenn». Han bruker Vargar til å true herr Borgia slik at han kan få dødsetere inn på Galtvort for å være med i slaget, men ironisk nok blir Malfang forferdet da han oppdager at Vargar er blant dødseterne da de kommer til Galtvort. Det virker som om Vargar er et så forferdelig monster at Malfang var redd for hva han kunne gjøre, da han ikke hadde planlagt at angrepet skulle gå så langt.

Det engelske navnet hans er «Fenrir Greyback», der Fenrir er det engelske navnet på den norrøne ulven Fenris.

Tilfeldig wiki