Fandom

Harry Potter

Verifiserum

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer0 Share

Dersom du har et ønske om at noen skal si sannheten, er Verifiserum en utmerket eliksir å ha for hånden. Bare tre dråper er nok til å få en person til å fortelle dens innerste hemmeligheter. Eliksiren er strengt kontrollert av Magidepartementet.

Ingredienser Rediger

  • 4 Hippogriff klør
  • 3 Alvevinger
  • Vann hentet i måneskinn
  • Slangegift to dråper
  • Slubbermakkslim

Dette må du gjøre Rediger

Aller først må du koke opp 1 liter vann i heksekjelen, la dette stå i fem minutter før du forsiktig legger oppi en og en Hippogriff klo (om du gjør det for fort og for upresist kan du få på deg etsende eliksir). Når du har tatt oppi alle Hippogriff klørne, tilsetter du de 3 alvevingene. Har du gjort riktig til nå, vil eliksiren din være grønn med nyanse av rosa. Nå må du tilsette vannet som du hentet i måneskinnet. Rør 6 ganger mot klokka, tilsett slangegiften og tilslutt Slubbermakkslimet. Helt tilsist må du røre i 10 minutter, da vil du få en blå-svart farge.

Verifiserumet i bruk Rediger

Den første gang vi hører om sannhetserumet i bruk, var da Albus Humlesnurr brukte det på Bart Kroek Jr. (forkledd som Alastor Bister for å få han til å fortelle sannheten om hvem han var. Da Venke Dolorosa Uffert i 1996 skulle få sannheten ut av Marietta Eggelkam brukte hun Verifiserum som Professor Slur hadde brygget.

Se dessuten Rediger

Eliksirer

Tilfeldig wiki