Fandom

Harry Potter

Viktor Krumm

1 751sider på
denne wikien
Add New Page
Kommentarer4 Share

Images-134.jpeg
Viktor Krumm
Biografi
Født

1976

Fysisk beskrivelse
Kjønn

Mann

Hårfarge

Sort

Øyenfarge

Brune

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Arbeid

Speider for det Bulgarske rumpeldunklaget

Lojalitet
.

Viktor Krumm ble født i 1976 , han er en Bulgarsk trollmann, var elev ved Instituttet Durmstrang fra 1988 - 1995 og var dessuten speiderdet bulgarske rumpeldunklaget. Krumm var en av fire forkjempere i Tretrollmannsturneringen i 1994/1995 som ble holdt på Galtvort. Han gikk på ball med Hermine Grang.

BiografiRediger

Viktor Krumm ble født i 1976 i Bulgaria. Før han startet ved Durmstrang kjøpte han en stav av Gregorovitch.

RumpeldunkspillerRediger

I ung alder begynte Krumm å spille som speider på det bulgarske landslaget i Rumpeldunk. I 1994 deltok han i Den 422. verdenscupen i rumpeldunk hvor han gjorde en fantastisk prestasjon og fikk fanget gullsnoppen slik at kampen endte, men Irland vant likevel på poeng.

TretrollmannsturneringenRediger

I Oktober 1994 dro delegater fra Durmstrang til Galtvort høyere skole for hekseri og trolldom for å overvære Tretrollmannsturneringen som det året ble holdt for første gang på mange år. Viktor Krumm ble valgt til forkjemper for Durmstrang.

JuleballetRediger

Under juleballet var Ronny sjalu på Hermine som var sammen med Viktor. Når Hermine et øyeblikk kom bort til der Harry og Ronny satt, refererte han Viktor som: Vikken. Det likte ikke Hermine.[1]

Selv kalte Viktor, Hermine som Herrmi-njet, men mye av det kan tyde er fordi han ikke er opprinnelig britisk, og derfor ikke klarte å uttale navnet riktig.

  • Viktor og Hermine i bryllupet til Rulle og Fleur

Referanser og fotnoterRediger

  1. Harry Potter og Ildbegeret, kapittel 23, side 376

Tilfeldig wiki