FANDOM

Verny.jpg
Wiktor Dumling
Biografi
Blodstatus

Gomp

Sivilstatus

Gift

Titler

Direktør

Fysisk beskrivelse
Art

Menneske

Kjønn

Mann

Hårfarge
  • Sort (tidligere)
  • Grått
Øyenfarge

Blå

Hudfarge

Hvit

Familie informasjon
Familie
Tilknytning
Arbeid

Direktør av Knerk

Lojalitet
.

Rediger

Å gi et hjem til Harry PotterRediger

Det var etter fyrst Voldemorts første fall og mordet på Potterne at Wiktor først så tegn etter trollmenn. Albus Humlesnurr brakte Wiktors nevø Harry til Søndre Syting. Selv om de var motvillig, tillot Wiktor og Petunia ham inn i deres hjem.

Wiktor avskydde Harry fra første sekund, og dermed tildelte ham Harry et knøtt lite bøttekott under trappa, dette tiltross for at sønnen Dudleif hadde et ekstra rom. Wiktor forsøkte også alt han kunne å få nevøen sin til å ikke ha kontakt med trollmannsverdenen. Før 1991 fortalte Wiktor Harry at foreldrene til Harry hadde dødd i en bilulykke, og da Harry fortalte onkelen om at han hadde drømt om en flyvende motorsykkel, ble Wiktor irritert og sa at det ikke finnes noe som het magi.

Harrys brev fra GaltvortRediger

Like før Harry ble elleve år, kom det brev fra trollmannskolen Galtvort om at Harry var tatt inn som elev der. Imidlertid fant Dudleif ut at Harry hadde fått post, noe som førte til at Wiktor konfiskerte brevet hans. Etter at det første brevet hadde kommet, kom det stadig flere - med ugler, igjennom brevsprekken og en dag kom det en hel haug igjennom pipa. Dette førte til at Wiktor ikke holdt ut mer, og tok med seg familien først til et hotell hvor Harry fikk en mengde dagen etter, og tilslutt ut i en hytte på en liten øy på sjøen. Men selv det siste forsøket misslyktes, ettersom de ble funnet av Rubeus Gygrid som personlig gav Harry et brev, og til Wiktors store misnøye - tok Harry med seg til Galtvort.

Etter at Harry startet på Galtvort, så Wiktor ham bare i feriene, selv da behandlet Wiktor ham dårlig, men gav allikevel Harry Dudleifs ekstra rom.

EtymologiRediger

Viktor er et mannsnavn med opprinnelse i det latinske ordet victor, «seierherre».

Tilfeldig wiki